sobota, 21 września 2024

Moja kolekcja 2024

Na początku kolekcjonerskiego hobby co roku wyciągałam wszystkie moje lalki do zdjęcia grupowego. Opublikowałam pięć edycji lalkowej ferajny w latach: 2014, 2015, 2016, 2017 i 2018. Przyznam, że wykonałam zdjęcia grupowe w latach 2019, 2020 i 2021, ale lekko przerażona ich ilością, nie publikowałam na blogu. W kolejnych latach coraz trudniej było zebrać wszystkie lalki do jednego zdjęcia. 

Jednak wreszcie spełniło się moje marzenie o wyeksponowaniu lalek w witrynach. Skorzystałam jak wielu innych kolekcjonerów z regałów Billy z IKEA. Zdecydowałam się na głębsze modele (głębokość 42 cm), w nadziei że pomieszczą więcej lalek. Niestety ma to swój minus, lalki z tyłu na półkach są schowane w cieniu i słabiej widoczne. Dodatkowo wybrałam wyższą opcję z nadstawkami, co dało mi jedną dodatkową półkę u góry. Na co dzień regały są zamknięte żeby barwna i liczna zawartość mnie nie rozpraszała. Jakiś czas trwało zanim poukładałam swoje zbiory, potem je przeorganizowałam. I tak oto dziś jestem gotowa, aby pokazać Wam całą moją kolekcję według stanu bieżącego na 2024 rok. Przygotujcie się i nie przestraszcie :)


Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Powyżej w wielkim skrócie cała moja kolekcja. 
A poniżej postaram się pokazać kolejno półka po półce różne grupy lalek.

Na tą podróż polecam piosenkę TripleS AAA - Generation.



"Right now we are together, with all the weird sensations (Yeah)
Even if we break apart in this dream, we are a generation"

Zaczynając od półki z najstarszymi modelami lalek z lat '90, klasycznymi Barbie superstar, serią Dance Moves po lewej, serią Jewel Hair Mermaid schowaną w tle po prawej. Na niższej półce m.in. Ariel i jej 6 sióstr syrenek oraz Vanessa z filmu "Mała Syrenka".

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Na kolejnej półce są głównie lalki z serii Dolls of the World, Princess of the World, OOAKi postaci z Empress Ki (po prawej), z tyłu w pudełkach: set Merlin i Morgana oraz Król Artur z Rapunzel.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Niższa półka prezentuje świat filmu i bajek. Na pierwszym planie Angelika i Jack Sparrow, po prawej z tyłu grupa lalek z Harry'ego Pottera, z tyłu set z Lord of the Rings Arwena i Aragorn oraz Legolas schowany za Merą z Aquamena, po lewej postacie z Pocahontas i Wróżka Zębuszka.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Kilka lalek wciąż pozostaje w pudełkach i czeka na swój czas, to postacie z serii Inspiring Woman oraz lalka Looks #19 i bez pudła nowa lalka Xian Xian Princess z Aliexpress.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

W kolejnym regale na górze rozgościli się superbohaterowie i superbohaterki z filmów. Z tyłu w pudłach wciąż kryją się prawdziwe perełki (od lewej kolejno): Fox Mulder z Archiwum X, Feniks i Mystique z X-Men, Black Widow, Top Gun Maverick, z przodu panowie ze Star Treka, King of Crystal Cave w wersji złoczyńcy, Superman o twarzy Henry'ego Cavilla, Batman w wydaniu Bena Aflecka, Owen z Jurassic World i Superman o twarzy Brandona Routh. 
Natomiast na półce niżej siedzą grzecznie różne lalki Fashionistas.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Na kolejnej półce goszczą znakomite gwiazdy kina i muzyki, wśród nich takie znakomitości jak: Audrey Hepburn, Cate Blanchett, Elizabeth Taylor, Rebecca z serialu "Ted Lasso", a za nią możecie dostrzec czuprynę Tiny Turner, dalej obok współczesna wersja Scarlett, Vera Wang, Gloria Estefan, Dana Scully z Archiwum X, chłopcy z Igrzysk Śmierci (po prawej w drugim rzędzie). 
Z tyłu w pudełkach ukrywają się ciekawe postacie (od lewej kolejno): lalki z setu Barbie Loves Frank Sinatra, Scarlett O'Hara i Brett Butler z Przeminęło z Wiatrem oraz James Dean.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Poniższa półka skupia zarówno znane osobistości: Natalia Vodianova, Barbie Lord Vader, Mary Kate i Ashley Olsen, Gigi Hadid, Katrina Kaif, Lois Lane jak i modne lalki Stardoll w ubrankach projektu Pani Natalii. Z tyłu w pudełkach (od lewej kolejno): Cruella De Vil, set bohaterów z filmu Wonder Woman 84: Steve Trevor i Diana Prince, Anna May Wong.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Najniższą półkę w tym regale zajmują lalki z trzech serii Looks, a z tyłu również Kenowie Fashionistas.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Trzeci regał na samej górze zajmują postacie z serii Inspiring Woman, niektóre z tyłu wciąż w pudełkach, a także ciekawe postacie jak Barbie Puma, Tinkerbell, Holiday 2017, dwie cheerleaderki z University of Oklahoma, Kira Holiday 2021 i Keith Haring.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Na kolejnej półce przepiękne lalki kolekcjonerskie m.in. z serii Basics, Gustav Klimt, Hershey's ChocolateByron Lars, Barbie Lounge Kitties, z tyłu (kolejno od lewej): Dragon Empress, King of Crystal CaveCrystal Fantasy Amethyst i konwentowa Couture Barbie 2017 Madrid. 
Lalki prezentują wyśmienite kreacje od lalkowego projektanta @hautecouturefordolls.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Kolejna półka i kolejne znamienite postacie w kreacjach od @hautecouturefordolls, m.in.: Barbie 60th Anniversary, Karl Holiday 2023, Barbie Coach, Daya Holiday 2023, trio wspaniałych Louboutin (z prawej), kilka lalek z serii Basics, z serii Barbie The Look. W pudełkach z tyłu Ken Dia De Muertos 2021 oraz Barbie Dia De Muertos 2022, a z prawej strony Mattel 75th Anniversary Repro #1  Barbie.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Na najniższej półce w tym regale zebrały się różnorodne lalki playline z lat '90/2000, dużo przedstawicielek moldu Lea, Kayla, Skipper, Mackie, Asha.

Dolls collection Neytiri-Dollhouse

Ostatni regał jest wąski, ma tylko 40 cm, więc na pojedynczych półkach grupki lalek mają dość ciasno.
Poniżej grupa lalek z serii BMR1959.


Lalki kolekcjonerskie: Marilyn Monroe, Day In The Sun, Grace Kelly, Calla Lily, Fan Bing Bing, a z tyłu w pudełku OOAK Sułtanki Ayse.


Półka postaci z serii Zmierzch/Twilight, głównie bladolice wampiry.


I na samym dole panowie z serii Basics, University of Texas, Harley Davidson, z tyłu filmowi Peeta i Four, a za nimi schowali się panowie Fresh Boys.

Kilka ostatnio zakupionych lalek nie mieści mi się w witrynach i czeka wciąż na rozpakowanie. Ustawione są na innym regale z boku żeby cieszyć oczy na co dzień.


Tak się prezentuje cała moja kolekcja lalek. Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam i nie przytłoczyłam.
Przemilczę wiele dubli pochowanych po szafach i karton pełen samych główek czekających na rerooty i inne projekty.

2 komentarze:

  1. Patrzyłam i podziwiałam! Uwielbiam zdjęcia zbiorcze a Twoje lalki są przepiękne, te regały cudnie je wyeksponowały :) Taki post to eksplozja przyjemności dla odwiedzającego :D
    Pozdrawiam serdecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie dziękuję za tak miłe słowa :) Też mnie cieszy, że wreszcie mam swoją kolekcję mniej więcej ogarniętą i mogę je wygodnie przeglądać, czy to w witrynach czy na tych wspólnych zdjęciach.

      Usuń